Trappstädning som gör skillnad

Ett av de första intrycken av en fastighet är trapphuset. Det är alltid uppskattat när det är fräscht och fint. Vår engagerade personal vet hur man ska få ett fint resultat vid en trappstädning.

  • Ert trapphus blir i toppskick, rent och fräscht
  • 100% nöjdhetsgaranti på alla jobb vi gör
  • Engagerad, noggrann och pålitlig personal

Behöver du hjälp? Ring oss på 08-731 68 75

Klicka här för att ringa oss

Trappstädning Priser

Trappstädning är en mycket prisvärd tjänst. För dig som söker hjälp med trappstädning har vi olika alternativ nedan.

Pris trappstädning

Priserna varierar från projekt till projekt. Kontakta oss så kan vi komma ut och besiktiga era fastigheter tillsammans och lämna en exakt offert.

Vad ingår i Trappstädning

I vår trappstädning så täcker vi in de viktigaste punkterna för att de ska bli strålande rent.

Entré
  • Trappa sopas/dammsuges och därefter våttorkas
  • Fläckar tas bort på väggar, dörrar, anslagstavlor
  • Ledstänger och fönsterbänkar torkas
  • Fönster i entrédörr avlägsna märken samt putsas
  • Hiss sopas/dammsuges och därefter våttorkas
  • Belysningsknappar, eluttag torkas
  • Lägenhetsdörrar handtagsparti borttagning av fläckar
Källare
  • Gångar dammsuges
  • Cykelförråd moppas
  • Lampkupor rengöres
Tvättstuga
  • Golv sopas och våttorkas
  • Maskiner torkas
  • Maskinernas  luft och vattenfilter rengöres
  • Maskinernas fack för skölj & tvättmedel rengöres
  • Sköljhoar rengöres
  • Rör längs väggar och fönsternischer dammsugs och avfläckas
  • Sopsäck bytes
  • Torkskåp rengöres
  • Borttagning av spindelnät på vägg och tak

Punkterna ovan är vanliga när fastighetsägare eller bostadsrättsföreningar har trappstädning som tjänst. Givetvis går det att skräddarsy önskemålen om trappstädningen.

Behöver du hjälp? Ring oss på 08-731 68 75

Klicka här för att ringa oss

Kontakta oss för ett Prisförslag

    Hej, jag heter

    Jag undrar över er tjänst

    Kontakta mig via

    eller

    Personal

    Vår trevliga personal

    Claudia Greilert

    Hemhjälpare

    Fredrik Greilert

    Arbetsledare

    Vad tycker våra kunder

    ” Städningerna är utan anmärkningar och samma personal vilket är tryggt. Haft en enstaka grej med en faktura men det löste Hemhjälpen snabbt”

    Georg Sundström

    ”Jag var så imponerad av arbetet av personalen på Hemhjälpen! Jag älskar att komma hem till ett fläckfritt hus som luktar friskt och rent. Jag rekommenderar Hemhjälpen om du vill ha de bästa!”

    Sofia Blomqvist

    Housewife

    ”Hemhjälpen har utmärkta städtjänster och aldrig missat ett enda städtillfälle. Jag kan tryggt fokusera på annat och lämna städningen till de som kan det bättre.”

    Daniel Norin

    Vanliga frågor & Svar om Trappstädning

    Det finns alltid många funderingar kring trappstädning som tjänst. Vi har försökt samla de vanligaste frågorna och svaren om trappstädning nedan.

    Klicka på en fråga nedan för att se svaret hur vi arbetar med trappstädning.

    Lämnar ni garanti på trappstädningen?

    Ja, vi lämnar alltid garanti på trappstädningen. Uppkommer det brister i vårt arbete åtgärdas så snart som möjligt av oss. Det är viktigt att ni kontaktar oss inom skälig tid.

    Är det alltid samma person som kommer och städar?

    Ja, för avtalskunder är det alltid samma person som kommer och städar. Hemhjälpsvikarie kommer och städar om ordinarie personal är sjuk eller vid semester.

    Hur tecknar jag ett städavtal?

    För att teckna ett avtal för kontorsstädning så kontakta oss. Vi kommer till er och besiktigar ert kontor och era behov av kontorsstädning. Vi gör en provstädning och om ni är nöjda efter den så tecknar vi ett avtal.

    Vad händer om något skulle råka gå sönder?

    Hemhjälpen på Lidingö AB är ansvarsförsäkrade hos Länsförsäkringar. Vi står självklart för kostnaden om det visar sig att det uppkommit en skada pga av vår oaktsamhet .Vi ersätter inte skador som uppstår pga bristande information från kunden.

    Hur trygg är jag med att kvittera ut nycklar till er?

    Som kund hos oss kan du känna dig trygg. Vi skriver ett kontrakt när kund kvitterar ut nycklar till oss. Alla nycklar förvaras i ett låst säkerhetsskåp. Våra medarbetar kvitterar dagligen in och ut nycklarna från säkerhetsskåpet.

    Vad har ni för avbokningsregler?

    Om Ni avbokar tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har Ni rätt till en kostnadsfri avbokning. Vid avbokning senare betalar Ni som kund enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

    Vad ska jag tänka på vid första städtillfället?

    Vi vill ha nöjda kunder! Därför rekommenderar vi dig att vara på plats första gången för att vi ska gemensamt kunna besiktiga trappstädningen efter den klar.

    Vad händer om vi inte är nöjda?

    Det är viktigt att ni tar kontakt med oss så fort som möjligt om det är något som vi missat i utförandet av trappstädningen. Vi kommer tillbaka och åtgärdar bristerna så fort vi har möjlighet för kontroll och åtgärd.

    Måste vi vara på plats vid första städtillfället?

    Vi rekommenderar att ni är på plats vid första städtillfället. Ni får träffa er hemhjälpare och vår arbetsledare från Hemhjälpen på Lidingö AB. Ni går igenom hur ni önskar att trapphusen ska bli städade. Efter städningen utför vi en kontroll av städningen tillsammans med er.

    Vilka städmaterial behöver vi?

    Du behöver inte tänka på att köpa städmaterial. Hemhjälpen på Lidingö AB står för allt material som vi behöver för att städa ert trapphus.

    Hur ofta bör man städa ett trapphus?

    Vi brukar rekommendera att trappstädning sker en gång i veckan, men det beror såklart på hur många personer som passerar genom fastigheten dagligen. Årstider har och så inverkan på städfrekvensen, t ex kan det finnas ett behov av trappstädning 2-3 ggr i veckan vid regn och slask under vintersäsongen. Andra faktorer som vi måste ta hänsyn till är viken typ av material som finns i trapphuset. Det avgör också hur ofta det kan behöva städas. Var tydlig med önskemål och behov, så hittar vi en lösning som passar just er fastighet.

    Vi har allergier i föreningen, hur gör vi då?

    Vi använder skonsamma, miljövänliga och allergitestade produkter. Har du som kund speciella önskemål, ta kontakt med oss på Hemhjälpen så kan vi ta fram ett förslag som ska passa era medlemmar.

    Behöver du hjälp? Ring oss på 08-731 68 75

    Klicka här för att ringa oss

    Trappstädning för alla era hushåll

    Våra engagerade personal har många års erfarenhet av trappstädningar med fina resultat. Vi är flexibla på vilka tider ni vill få era trapphus städade.

    Trappstädning för ett professionellt intryck

    Era hushåll kommer uppskatta när de kommer hem och det är rent i trapphusen. Det betyder omtanke från fastighetsägare eller bostadsförening vilket alltid uppskattat. Fint städade trapphus ger bra intryck på hushållens gäster och även de som går på visningar i fastigheten.

    Bättre hälsa för era hushåll

    Håll rent och fräscht i trapphuset. Städning är en viktigt för hälsan, vilket är bevisat. Det samlas mycket damm och grus i en trappuppgång vilket påverkar luftkvalitén negativt.

    Vårda er fastighet på korrekt sätt

    Trappstädning är inte enbart för att ge ett bra intryck på de boende. Med många personer boendes i en fastighet så blir det snabbt slitage i trapphuset. Grus, salt och smuts påverkar trappor oavsett vilken material trapphuset består av. Genom regelbunden trappstädning minskas slitaget i trapphuset.

    Hur ofta bör man göra en trappstädning

    Många fastighetsägare och bostadsrättsföreningar brukar göra trappstädning en gång i veckan. Under säsonger där hushållen drar inte mycket grus så bör man överväga ca 2 gånger i veckan.