Desinficering För god hygien i lokaler och hem

Eliminera virus genom vår desinfektionstjänst. Du skapar en tryggare plats på kontoret , trapphusen, gemensamma tvättstugan eller i hemmet. Det finns platser som är extra utsatta för virus som man bör desinfektera regelbundet. Ta det säkra före det osäkra och desinfektera dessa med erfarna proffs.

Vi följer alltid Folkhälsomyndigheten rekommendationer

  • Eliminerar Covid-19, vinterkräksjuka, MRSA, Clostridium och SARS.
  • Skapa en trygg och säker miljö
  • Värna om de som är i riskgruppen

Behöver du hjälp? Ring oss på 08-731 68 75

Desinficering Priser

Desinficering är en mycket prisvärd tjänst. För dig som söker hjälp med desinficering har vi olika alternativ nedan.

Pris desinficering

Ring för pris

Det är svårt att uppskatta online hur många timmar era utrymmen tar att desinfektera. Bäst är att ringa oss och beskriva ert önskemål. Sedan kanske vi kan ge er ett pris eller så behöver vi komma ut och titta exakt hur era utrymmen ser ut som ska desinfekteras.

Exempel på lämplig frekvens

1 gång per vecka (förslagsvis måndagen efter helgen)
2 gånger per vecka (tisdag och onsdag)
3 gånger per vecka (måndag, onsdag och fredag)
5 gånger per vecka (måndag till och med fredag)

När ni kontaktar oss så hör vi oss fram för omfattningen av desinfekteringen och eventuellt övriga önskemål för att exakt kunna ge ett korrekt pris.Vi önskar även att träffa er på kontoret för att noggrant planera tillsammans med er, för att nå rätt förväntningar.

Vad ingår i Desinficering

I vår desinficering så täcker vi in de viktigaste sakerna för att skapa en trygg miljö för er. Nedan är ett exempel på en normal desinficering men givetvis anpassar vi efter önskemål.

Trapphus
  • entrédörrens handtag (utvändigt och invändigt)
  • alla lägenheters entré dörrhandtag
  • trappräcken
  • yttre dörrhandtag till hiss, invändig yta där man skjuter upp hissdörren samt
  • hissens våningsknappar
  • eventuella öppningsbara fönsters handtag
  • kontakter till lyset (vissa har emellertid automatisk tändning)

Behöver du hjälp? Ring oss på 08-731 68 75

Kontakta oss för ett Prisförslag

Hej, jag heter

Jag undrar över er tjänst

Kontakta mig via

eller

Personal

Vår trevliga personal

Claudia Greilert

Hemhjälpare

Fredrik Greilert

Arbetsledare

Vad tycker våra kunder

Så positivt har jag aldrig tidigare upplevt resultatet av en städning som när jag anlitade Hemhjälpen. Efter storstädning av badrum och kök var allt skinande pedantiskt rent och fräscht.

Två personer tog sig an det hela och det tog bara lite drygt två timmar. Sen var kaklet skinande blankt, smutsen under badkar och spis var väck och allt var plötsligt som i nyskick. Dessutom var mötet med dessa två gulliga människor rena lyckopillret.

Chris Cederlöf, Lidingö

Manager

” Städningerna är utan anmärkningar och samma personal vilket är tryggt. Haft en enstaka grej med en faktura men det löste Hemhjälpen snabbt”

Georg Sundström

”Jag var så imponerad av arbetet av personalen på Hemhjälpen! Jag älskar att komma hem till ett fläckfritt hus som luktar friskt och rent. Jag rekommenderar Hemhjälpen om du vill ha de bästa!”

Sofia Blomqvist

Housewife

Vanliga frågor & Svar om Kontorsstädning

Det finns alltid många funderingar kring desinfektering som tjänst. Vi har försökt samla de vanligaste frågorna och svaren om desinfektering nedan.

Klicka på en fråga nedan för att se svaret hur vi arbetar med desinfektering.

Lämnar ni garanti på desinfekteringen?

Ja, vi lämnar alltid garanti på desinfekteringen som tjänst. Uppkommer det brister i vårt arbete åtgärdas så snart som möjligt av oss. Det är viktigt att ni kontaktar oss inom skälig tid.

Är det alltid samma person som kommer och desinfekterar?

Ja, för avtalskunder är det alltid samma person som kommer och desinfekterar. Hemhjälpsvikarie kommer och städar om ordinarie personal är sjuk eller vid semester.

Hur tecknar jag ett desinfekteringsavtal?

För att teckna ett avtal för desinfektering så kontakta oss. Vi kommer till er och besiktigar era utrymmen och era behov av desinfektering.

Vad händer om något skulle råka gå sönder?

Hemhjälpen på Lidingö AB är ansvarsförsäkrade hos Länsförsäkringar. Vi står självklart för kostnaden om det visar sig att det uppkommit en skada pga av vår oaktsamhet .Vi ersätter inte skador som uppstår pga bristande information från kunden.

Vilka andra tjänster har ni utöver kontorsstädning?

Utöver desinfektering erbjuder vi andra tjänster som t ex golvvård, fönsterputs och flyttstädning. Har du några speciella önskemål, ta gärna kontakt med oss så försöker vi lösa det!

Hur trygg är jag med att kvittera ut nycklar till er?

Som kund hos oss kan du känna dig trygg. Vi skriver ett kontrakt när kund kvitterar ut nycklar till oss. Alla nycklar förvaras i ett låst säkerhetsskåp. Våra medarbetar kvitterar dagligen in och ut nycklarna från säkerhetsskåpet.

Måste jag lämna ut nycklar?

Företag behöver inte lämna ut nycklar om kontoret är bemannat under städtiden. Är däremot städtillfället under kvällstid eller helg behöver vi nycklar och eventuellt larmuppgifter samt nummer till ansvarig person under just dessa timmar.

Vad har ni för avbokningsregler?

Om Ni avbokar tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har Ni rätt till en kostnadsfri avbokning. Vid avbokning senare betalar Ni som kund enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Vad ska jag tänka på vid första desinfekteringstillfället?

Vi vill ha nöjda kunder! Därför rekommenderar vi er att vara på plats första gången vi desinfekterar för att få det bästa resultatet. Det underlättar desinfekteringen om lösa föremål plockas undan.

Vad händer om vi inte är nöjda?

Det är viktigt att ni tar kontakt med oss så fort som möjligt om det är något som vi missat i utförandet av desinfekteringen. Vi kommer tillbaka och åtgärdar bristerna så fort vi har möjlighet för kontroll och åtgärd.

Vilka desinfekteringsmaterial ska vi ha tillgängligt?

Du behöver inte tänka på att köpa desinfektionsmaterial. Hemhjälpen på Lidingö AB står för allt material som vi behöver för att desinfektera era utrymmen.

Hur ofta behöver man desinfektera?

Regelbunden desinfektering ger bäst resultat. Vi rekommenderar att  desinfektera minst 1 gång/vecka.

Vi har allergier på , hur gör vi då?

Vi använder skonsamma, miljövänliga och allergitestade produkter. Har du som kund speciella önskemål, ta kontakt med oss på Hemhjälpen så kan vi ta fram ett förslag som ska passa er.

Behöver du hjälp? Ring oss på 08-731 68 75

Desinficering för allas Bästa

Virus och dess effekter är inget nytt, men med Covid-19 så har vi fått upp ögonen för konsekvenserna av virusutbrott. Vi kan förhindra att virus av den här slagen sprids genom att vara proaktiva.

Fördelar med en bra desinficering

Virus som Covid-19 är s.k aerosoler  (små vätskedroppar) och sprids när man hostar, nyser. Dessa droppar kommer på ytor i hem, kontor och andra gemensamma utrymmen. När andra människor sedan tar på dessa ytor så får man viruset på händerna. En människa tar sig i ansiktet ca 90 ggr per dag, så det blir lätt att viruset har en ingång genom t.ex mun eller ögon.

En rätt utförd desinficering medför:

  • Eliminering av virus som som t.ex Covid-19
  • En trygg vetskap om att man inte tar på ytor som kan vara bärare av Corona viruset
  • Den regelbundna desinficering ökar trivseln i de gemensamma utrymmena.

Hur ofta bör vi göra desinfektera?

Sanningen är att man ska göra det så regelbundet som man kan. Sverige har inte tvingad karantän som andra länder vilket medför att människor rör sig på stan, kommer i kontakt med olika ytor och kan vara bärare av viruset. Genom att förebygga genom regelbunden desinfektering så minimerar man risken för att människor kan få viruset.