Kontorsstädning för personalens Bästa

Vårda din personal genom ett välstädat kontor. Kontorsstädning har många positiva fördelar för din personal, och det kan vara en lönsam affär för er om kontorsstädningen utförs av vår engagerade personal.

  • Bevisat att rätt städning ger bättre hälsa
  • Fräscht och fint intryck för era kunder
  • 100% nöjdhetsgaranti på alla jobb

Behöver du hjälp? Ring oss på 08-731 68 75

Kontorsstädning Priser

Kontorsstädning är en mycket prisvärd tjänst. För dig som söker hjälp med kontorsstädning har vi olika alternativ nedan.

Pris kontorsstädning

1 timme – 320 kr ex moms

Det är svårt att uppskatta online hur många timmar ert kontor tar att städa. Bäst är att ringa oss och beskriva ert kontor. Sedan kanske vi kan ge er ett pris eller så behöver vi komma ut och titta exakt hur ert kontor ser ut.

När ni kontaktar oss så hör vi oss fram för storleken på kontoret och eventuellt övriga önskemål för att exakt kunna ge ett korrekt pris.Vi önskar även att träffa er på kontoret för att noggrant planera tillsammans med er hur kontoret ska städas .

Vad ingår i Kontorsstädning

I vår kontorsstädning så täcker vi in de viktigaste sakerna för att er personal ska få en trivsam och hälsosam kontorsmiljö. Nedan är ett exempel på en normal kontorsstädning.

Köket
  • Avtorkning: köksluckor
  • Avtorkning: öppna ytor som t.ex. bord och stolar
  • Avtorkning: dörrar och lister
  • Avtorkning: vitvaror utvändigt
  • Avtorkning: kakel ovanför diskbänk
  • Rengöring av diskbänk, bänkskiva och kranar
  • Dammsugning och våttorkning av golv
  • Tömning av papperskorgar
  • Rengöring under diskbänken
Bad och toalett
  • Rengöring av dusch och badkar
  • Rengöring av handfat och toalett
  • Rengöring av kranar
  • Avtorkning: väggar och kakel
  • Avtorkning: speglar
  • Avtorkning: möbler och vitvaror utvändigt
  • Dammsugning och våttorkning av golv
  • Tömning av papperskorgar
Övriga rum
  • Dammsugning, golv och mattor
  • Våttorkning av golv
  • Avtorkning: möbler, lampor, ramar samt andra fria ytor.
  • Avtorkning: element, dörrar och lister
  • Bäddning av sängar
  • Tömning av papperskorgar

Behöver du hjälp? Ring oss på 08-731 68 75

Kontakta oss för ett Prisförslag

Hej, jag heter

Jag undrar över er tjänst

Kontakta mig via

eller

Personal

Vår trevliga personal

Claudia Greilert

Hemhjälpare

Fredrik Greilert

Arbetsledare

Vad tycker våra kunder

”Jag har varit en kund till företaget i många år, jag är imponerad av Hemhjälpens anställdas sinne för detaljer och resultat.”

David Berggren

Director

”Hemhjälpen har utmärkta städtjänster och aldrig missat ett enda städtillfälle. Jag kan tryggt fokusera på annat och lämna städningen till de som kan det bättre.”

Daniel Norin

”Jag var så imponerad av arbetet av personalen på Hemhjälpen! Jag älskar att komma hem till ett fläckfritt hus som luktar friskt och rent. Jag rekommenderar Hemhjälpen om du vill ha de bästa!”

Sofia Blomqvist

Housewife

Vanliga frågor & Svar om Kontorsstädning

Det finns alltid många funderingar kring kontorsstädning som tjänst. Vi har försökt samla de vanligaste frågorna och svaren om kontorsstädning nedan.

Klicka på en fråga nedan för att se svaret hur vi arbetar med kontorsstädning.

Lämnar ni garanti på städningen?

Ja, vi lämnar alltid garanti på kontorsstädningen. Uppkommer det brister i vårt arbete åtgärdas så snart som möjligt av oss. Det är viktigt att ni kontaktar oss inom skälig tid.

Är det alltid samma person som kommer och städar?

Ja, för avtalskunder är det alltid samma person som kommer och städar. Hemhjälpsvikarie kommer och städar om ordinarie personal är sjuk eller vid semester.

Hur tecknar jag ett städavtal?

För att teckna ett avtal för kontorsstädning så kontakta oss. Vi kommer till er och besiktigar ert kontor och era behov av kontorsstädning. Vi gör en provstädning och om ni är nöjda efter den så tecknar vi ett avtal.

Vad händer om något skulle råka gå sönder?

Hemhjälpen på Lidingö AB är ansvarsförsäkrade hos Länsförsäkringar. Vi står självklart för kostnaden om det visar sig att det uppkommit en skada pga av vår oaktsamhet .Vi ersätter inte skador som uppstår pga bristande information från kunden.

Vilka andra tjänster har ni utöver kontorsstädning?

Utöver kontorsstädning erbjuder vi andra tjänster som t ex golvvård, fönsterputs och flyttstädning. Har du några speciella önskemål, ta gärna kontakt med oss så försöker vi lösa det!

Hur trygg är jag med att kvittera ut nycklar till er?

Som kund hos oss kan du känna dig trygg. Vi skriver ett kontrakt när kund kvitterar ut nycklar till oss. Alla nycklar förvaras i ett låst säkerhetsskåp. Våra medarbetar kvitterar dagligen in och ut nycklarna från säkerhetsskåpet.

Måste jag lämna ut nycklar?

Företag behöver inte lämna ut nycklar om kontoret är bemannat under städtiden. Är däremot städtillfället under kvällstid eller helg behöver vi nycklar och eventuellt larmuppgifter samt nummer till ansvarig person under just dessa timmar.

Vad har ni för avbokningsregler?

Om Ni avbokar tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har Ni rätt till en kostnadsfri avbokning. Vid avbokning senare betalar Ni som kund enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Vad ska jag tänka på vid första städtillfället?

Vi vill ha nöjda kunder! Därför rekommenderar vi er att vara på plats första gången vi städar kontoret för att få det bästa resultatet. Det underlättar städningen om lösa föremål plockas undan.

Vad händer om vi inte är nöjda?

Det är viktigt att ni tar kontakt med oss så fort som möjligt om det är något som vi missat i utförandet av fönsterputsningen. Vi kommer tillbaka och åtgärdar bristerna så fort vi har möjlighet för kontroll och åtgärd.

Vilka städmaterial ska vi ha på kontoret?

Du behöver inte tänka på att köpa städmaterial. Hemhjälpen på Lidingö AB står för allt material som vi behöver för att städa ert kontor.

Hur ofta behöver man städa ett kontor?

Regelbunden städning av kontoret är positiv för både för personalen och för arbetsmiljön. Vi rekommenderar att kontoret städas minst 1 gång/vecka.

Vi har allergier på kontoret, hur gör vi då?

Vi använder skonsamma, miljövänliga och allergitestade produkter. Har du som kund speciella ömskemål, ta kontakt med oss på Hemhjälpen så kan vi ta fram ett förslag som ska passa er personal.

Behöver du hjälp? Ring oss på 08-731 68 75

Kontorsstädning för företagets Bästa

En ren och fräsch arbetsplats har många positiva effekter på personalen och även för era kunder som besöker er. Vi hjälper många företag på Lidingö att uppnå en hälsosam kontorsmiljö. Många av våra företagskunder märker stor skillnad efter att Hemhjälpen börjat med städning av deras kontor.

Fördelar med en bra kontorsstädning

Att regelbunden städning har positiva effekter på hälsan är bevisat. Vi spenderar en stor del av vardagen på kontoret så det är extra viktigt att kontorsstädningen utförs med stor noggranhet och är anpassad för miljön som personalen befinner sig.

En rätt utförd kontorsstädning medför:

  • Positiva effekter på hälsan, inomhusluften blir oftast bättre eftersom mindre damm yr omkring. Hygienen i kök och toalett blir bra vilket medför att man minskar risken för att eventuella sjukdomar sprids.
  • Era anställda får en bättre produktivitet när det finns ordning och reda på kontoret.
  • Sjukskrivningar kan minska pga att stress, allergier, huvudvärk, migrän och andra sjukdomar reduceras.
  • Ert intryck som företag blir positivt. Hela och fräscha ytor ger bra intryck på era kunder.
  • Den regelbundna kontorsstädningen ökar trivseln bland era anställda.

Hur ofta bör vi göra kontorsstädning?

Det beror helt på hur stora lokaler ni har, hur många anställda som finns på kontoret. Normalt så brukar man göra en kontorsstädning en till två gånger i veckan. Sedan gör man en större kontorsstädning ca 1-4 gånger per år.